Betalingsinformasjon

Takk for at du valgte oss for din kommende reise til India!
Vi ser frem til å gjøre din tur til India så minnerik og problemfri som mulig. Etter bestillingen vil du innen kort tid motta en e-post med detaljert informasjon om betalingsprosessen. 
Under ser du hvordan dette vil fungere.

Depositum og sluttbetaling

Etter at du har bestilt reisen hos oss, vil du få tilsendt en reisebekreftelse, praktisk og informativ reiseinformasjon samt 2 stk. fakturaer med to innbetalingsfrister.

Faktura nr. 1:

Er depositumsbeløpet som skal innbetales innen 7 dager. 
Depositumet er en delbetaling av reisens pris. Depositumsbeløpet er kr. 2.500, – per person.

Faktura nr. 2:

Er sluttbeløpet for reisen som forfaller til betaling 65 dager før avreise. 
Hvis det er mindre enn 65 dager til avreise ved bestilling, må hele beløpet betales samtidig med en betalingsfrist på 7 dager.

Enkelte ganger, hvis det er ganske kort tid til du skal reise, kan det være gunstig å bestille hotellrom etc. så fort som mulig pga. stor etterspørsel. Dette gjelder særlig i høysesong, under festivaler etc. I slike tilfeller vil vi av og til anbefale våre kunder å betale inn et høyere depositumsbeløp og/eller tidligere forfall av restbeløpet slik at vi får sikret hotellrom etc. Dette vil vi i så fall informere om, og det er opp til deg som kunde om du vil benytte deg av dette eller ikke.


Avbestilling mot gebyr

Avbestilling skal skje skriftlig. Manglende innbetaling av depositum eller restbeløp gjelder ikke som avbestilling.

Ved avbestilling eller uteblivelse gjelder følgende gebyrer:

  • Fra bestilling til og med 105 dager før avreisedato: kr 1.000, – pr. person
  • Fra og med 104 til og med 65 dager før avreisedato: Depositumsbeløpet
  • Fra og med 64 til og med 36 dager før avreise: 50% av reisens totale pris
  • Under 36 dager og fram til avreisedato og ved manglende fremmøte avreisedagen: Det gis ingen refusjon.

På enkelte reiser kan avbestillingsreglene være strengere på grunn av de vilkårene vi får fra våre leverandører. Dette vil i vi i så fall opplyse den reisende om under praktisk informasjon i forbindelse med den aktuelle reisen.

Vilkår i dette punkt avviker fra normalen slik det er beskrevet i «Alminnelige vilkår for pakkereiser». Dette som følge av garantier og forpliktelser til underleverandører.